جرعه نوش ثقلین

ما جرعه نوش چشمه ی جاریّ کوثریم ... دلداده ایم ، شیعه ی زهرا و حیدریم ...

جرعه نوش ثقلین

ما جرعه نوش چشمه ی جاریّ کوثریم ... دلداده ایم ، شیعه ی زهرا و حیدریم ...

مشخصات بلاگ
جرعه نوش ثقلین
طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

با نام خداوند عالی اعلی

آیا میدانید چله موسویه  (کلیمیه) سیره ی علما بوده و نتایج بسیار متعالی برآن مترتب است؟

 انسان در هرشرایطی به جهت طی کردن مراحل رشد و کمال، مجاز به گرفتن چله و یا چهل روز مراقبه در اعمال و رفتار عبادی واخلاقی خود است .البته این امر در شرایط زمانی ومکانی خاص تاثیر بهتر وثمرات مضاعف خواهد داشت .

لذا علاقمندان میتوانند: از اول ذی القعده تا دهم ذی الحجه ،به جهت سهولت در سلوک، با وساطت حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) ، ٤٠ روز سوره ی مبارکه ی فجر و به جهت گشایش در سیر الهی خود ،٤٠ روز سوره ی مبارکه ی  فتح را با تدبر و درایت قرایت نمایند . بدیهی است کسانیکه تمایل به مراقبه در اخلاقیات دارند ، هرکس به فراخور ضعف اخلاقی خود ، میتواند  در آن زمینه ٤٠ روز مراقبه خاص داشته باشد .

بطور مثال :کسی که متصف به صفت توقع و حرص نسبت به موجودیهای مردم است  دراین ٤٠ روز سعی کند از این صفت رذیله اجتناب نماید تا به لطف حق وحول و قوه خدای سبحان ، بعد از این ایام ، ملکه قناعت و رضایت به موجودی خود، در وجودش نقش بندد ونهادینه شود . 

استاد بروجردی

  • گل نرگس

با نام خداوند عالی اعلی

در عرض یک دقیقه و با کمک گرفتن از این آیه قرآن،

به راحتی می توان اصل ولایت فقیه را اثبات نمود شما هم می توانید در معنای این آیه بیشتر تدبر فرمایید.



در آیه 44 سوره ی مبارکه ی مائده می خوانیم:

«إِنَّا أَنْزَلْنَا التَّوْراةَ فیها هُدىً وَ نُورٌ یَحْکُمُ بِهَا النَّبِیُّونَ الَّذینَ أَسْلَمُوا لِلَّذینَ هادُوا وَ الرَّبَّانِیُّونَ وَ الْأَحْبارُ بِمَا اسْتُحْفِظُوا مِنْ کِتابِ اللَّهِ وَ کانُوا عَلَیْهِ شُهَداءَ فَلا تَخْشَوُا النَّاسَ وَ اخْشَوْنِ وَ لا تَشْتَرُوا بِآیاتی‏ ثَمَناً قَلیلاً وَ مَنْ لَمْ یَحْکُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِکَ هُمُ الْکافِرُونَ»

 «ما تورات را فرستادیم که در آن هدایت و روشنایى است تا انبیا و ربانیون و احبار بر اساس آن حکم کنند همانطور که از کتاب خدا بهره گرفته‏اند؛ اینها شاهد بر شریعت و آیین الهى هستند. از غیر خدا نباید بترسند و به راحتى آیات الهى را وانگذارند».
مى ‏فرماید:

«إِنَّا أَنْزَلْنَا التَّوْراة» ما کتاب تورات را نازل کردیم

«فیها» یعنى در آن، در تورات‏

«هُدىً وَ نُورٌ» هدایت و نور هست.(در کتاب آسمانى تورات هدایت و نور بوده است. حالا بعد تحریفاتى هم متأسفانه شده است).

«یَحْکُمُ بِهَا» حکومت مى‏ کند، «بِهَا» یعنى به همین تورات

چه کسانی حق حکومت برطبق تورات دارند؟؟

«النَّبِیُّونَ» نبیون چه کسانى هستند. «الَّذینَ أَسْلَمُوا»

بعد مى‏ گوید: «وَ الرَّبَّانِیُّونَ وَ الْأَحْبارُ»،

«النَّبِیُّونَ» یعنى انبیاء،

«الرَّبَّانِیُّونَ وَ الْأَحْبارُ» یعنى علماء

با همین ترجمه ساده می توان فهمید طبق این آیه علماء که از آنان به ربانیون واحبار تعبیرشده، بعد از انبیاء حق حاکمیت برطبق کتاب آسمانی داشته اند ولایت فقیه هم همین است
ولایت فقیه یعنى فقیهى که طبق قرآن بر مردم حکومت کند.

دریافت فایل صوتی

  • گل نرگس

بانام خداوند عالی اعلی

باب هشتاد و چهارم

علت آنکه انسان بدون علت گاهى محزون می گردد، و گاهى خوشحال  

1- حدیث کرد مرا پدرم از ... از عبد الرحمن که گفت عرض کردم بحضرت صادق علیه السّلام چرا در بعضى اوقات محزون می شوم بدون آنکه سببى داشته باشد و یا اهل و فرزندان و اموالم موجب آن گردیده باشند، و چه بسا مى‏ شود که خُرسند و خوشحال می گردم بدون آنکه چیزى سبب و علت آن بشود.

فرمود: هیچ کسى نیست مگر آنکه ملکى و شیطانى همراه اوست، هر وقت آن ملک به او نزدیک گردد خوشحال مى‏ شود، و هر گاه شیطان به او نزدیک شود (و او را وسوسه نماید) محزون و مهموم گردد (پس چنان نیست که تو گمان کرده ‏اى بلکه حزن و اندوه از وساوس شیطانی است).

و این ست که خداوند میفرماید:

الشَّیْطانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَ یَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشاءِ وَ اللَّهُ یَعِدُکُمْ مَغْفِرَةً مِنْهُ وَ فَضْلًا وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلِیمٌ‏،

شیطان (به شما نزدیک مى‏ شود و) شما را می ترساند از فقر و نادارى و وا می دارد شما را به کارهاى زشت و ناپسند (و به این سبب اسباب حزن و اندوه شما را فراهم مى ‏آورد) و لیکن خداوند (براى رغبت بخیر و خوبى و احسان) به شما وعده آمرزش و احسان می دهد، و خداوند است که در دنیاى شما توسعه می دهد و به همه ی امور شما دانا است (و صلاح هر کسى را نسبت به حالش نیکو می داند)

 

  • گل نرگس